Styrket prosjektstyring med bedre dokumentkontroll
FSubsea har sammen med Inmeta laget en ny løsning for dokumentstyring i Office 365 der er å forenkle arbeidsprosesser knyttet til dokumenthåndtering.
Dokumenthåndtering med NORSOK-standard og arbeidsflyt
FSubsea har utfordret offshore pumpemarkedet med disruptiv teknologi siden 2013. Selskapet bygger videre på mer enn 34 års erfaring fra Fuglesangs AS, og har som mål å gi de mest robuste styringssystemene for pumping og forsegling blant undervannsgruvedrift, offshore, marine og spesialprosessmarkedet.
I samarbeid med FSubsea har Inmeta laget en ny løsning for dokumentstyring i Office 365. Målsetningene med prosjektet har vært å forenkle arbeidsprosesser knyttet til dokumenthåndtering, samtidig som å følge NORSOK standarder for dokumentasjon og arbeidsflyt.
Løsningen for dokumentstyring har gitt oss en forbedret kontroll på alle ulike typer arbeidsdokument i våre prosjekter og en kontrollert godkjenningsprosess.
Solfrid Kolby.
Hva lagde vi?
- Dokumentstyring basert på NORSOK-standard for Office 365
- Tilknytning mellom dokumenter med unike identifikasjonsnummer
- Egne skreddersydde prosjektområder
- Arbeidsflyt for godkjenningsprosesser
- Funksjonalitet med mulighet for tilbakestilling av godkjenninger
- Knytning mellom arkitekttegninger og prosjektområder
- Ulike søkesider for enkelt å kunne identifisere data
- Håndtering av dokumentmaler og automatisk populering av innhold
- Migrering av innhold til ny struktur
Hva oppnådde vi?
- Kunden får god oversikt over alle dokumenter
- Prosjektportaler med støtte for NORSOK
- Fremdriftsoversikt både internt og fra underleverandører
- Enklere og mer oversiktlig arbeidsprosess for godkjenninger
- Sikre unike identifikasjonsnummer for dokumenter
- Godkjenning av alle statusendringer
- Full dokumenthistorikk uavhengig av dokumentstatus
- Spore relasjoner mellom komponent og tilhørende dokumenter
- Rapportering av fremdrift fra prosjektområder
- Enklere gjenfinning av eksisterende data og innhold
- Oversiktlig malhåndtering og automatisk populering av innhold
Hva sier kunden?
Forprosjektet og løsningsbeskrivelsen ga oss ett godt grunnlag for hovedprosjektet. Inmetas konsulenter var dyktige og utfordret oss på å tenke nytt for å unngå spesialløsninger som kan skape problemer ved kommende oppdateringer fra Microsoft.
Rapporteringen underveis i prosjektet fungerte bra og vi hadde hele tiden god kontroll over arbeidsoppgavene.
Løsningen for dokumentstyring har gitt oss en forbedret kontroll på alle ulike typer arbeidsdokument i våre prosjekter og en kontrollert godkjenningsprosess. Statusrapportene som genereres gir oss en rask oversikt over fremdriften i prosjektene. Oppbygningen av prosjektets Master Document List (MDL) og personlige visninger av denne listen har gitt økt brukervennlighet.
For mer informasjon, ta kontakt
Christian Kalvik Johansen
Avdelingsleder
Digital arbeidsplass
Telefon
Christian.Johansen@inmeta.no
E-post
Christian Kalvik Johansen
LinkedIn